Kronik Ağrılar

Günümüzde birçok insan kronik ağrılarından dolayı doktor doktor gezer. Hatta bir doktorun "Bir şeyiniz yok sapasağlamsınız" cümlesi onları tatmin etmez ve doktor anlayamadı diyerek başka bir doktora giderler. Ve en sonunda psikiyatr/psikolog veya psikolojik danışmanların kapısını çalarlar; " Benim sorunum psikolojikmiş" derler. Hak vermek gerekir ki , travmatik veya üzücü olayları yaşarken onların bizi ne denli etkilediğini göremeyebiliriz ve vücudumuz tepki verene kadar iyiyiz zannederiz. Sonra bir gün vücut öyle alarmlar vermeye başlar ki, doktor doktor gezdirir. En çoğu da şu şikayetlerden olur; Mide ağrısı/yanması, sırt ağrısı, boyun kasılması, baş ağrısı, diş gıcırdatma, fibromiyalji, kalp çarpıntısı, nefes darlığı. Hepsi de hayatın kalitesini azaltan şeylerdir ancak asıl odaklanılması gereken sorunlar değillerdir. Sadece bir yansıyan sorundur bunlar. Kök sorun bulunmadıkça, yansıyan sorunlara çare bulmak etkisiz olacaktır. Aynı, kolu kesilmiş bir hastayı ağrı kesici vererek iyileştirmeye çalışmak gibi. O anlık ağrı kesilse de, yine bir yerden patlak verir. Bu yüzden, ilk iş tabiki bu konu ile ilgilenen bir doktora gitmek olmalıdır. Eğer doktorunuz fizyolojik bir problem yok diyorsa, vakit kaybetmeden bir ruh sağlığı uzmanına danışmanızı öneririz. Unutmayın, bu kalp ve bu beden sizin, ona iyi bakmazsanız sorunlarınız katlanarak büyüyecektir.

Peki bunlara genelde ne sebep olmaktadır? Bu tür şikayetle gelen danışanlarımı incelediğimde, genelde sıkışıp kalmış hisseden tipler oluyor. Meselâ, kayınvalidesine istemediği halde ve çok badireler atlatıldıktan sonra bakmak zorunda kalmış veya babası görevini yerine getirmemiş ancak ana-baba hakkı adı altında evladını kendine hizmet ettiriyor, etmek istemediğinde duygusal istismara başlıyor. Bu durumda kişi kendini sıkışmış hissediyor. Bir başka örnekte, çevresinden çok fazla eleştiri alıyor ve nazik fıtratlı olduğu için cevap veremiyor, belki önüne taş konuluyor. Yine, işyerinde mobbinge uğruyor ancak atılmamak uğruna sineye çekmek zorunda kalıyor. Çok fazla strese maruz kalıyor. Bu gibi durumlar konuşulup ifade edilemediğinde veya çözüm bulunamadığında, stres dışarı çıkmanın yolunun bedensel tepkiler olarak gösteriyor. Diyor ki bu hastalıklar adeta;" Bizi ifade etmezsen, kendini korumazsan, biz ortaya çıkmanın bir yolunu buluruz, ya dişlerini acıtırız veya başına ağrılar girdiririz. Sen seç" diyor. Bu uyarıyı iyi okumak lazım işte, o ilk nefes darlığı başladığında düşünmek lazım, şu an bende neler oluyor, ne hissediyorum, ne ile başa çıkamadım ve içime attım, diye.

Tavsiyemiz, hiçbir şey sizden daha değerli değil, önce can sonra cânan diye boşa dememiş atalarımız.. Kendinize iyi bakın, gerisi için ise bir uzmana başvurun.

Yazar Hakkında

Psikolojik Dan. Şeyda Sultan Zengin

Müsait Değil

Aile, Çift, Bireysel, Evlilik, Boşanma, ikili ilişkiler
  • $ 15.00

Psikolojik Dan. Şeyda Sultan Zengin
Meşgul

Aile, Çift, Bireysel, Evlilik, Boşanma, ikili ilişkiler

• $ 15.00
    Randevu bilgileri yükleniyor, lütfen bekleyin
Çukurova Üniversitesi'nde Psikolojik Danışmanlık ve rehberlik okudu. Dergi ve gazetelerde yazıları yayınlanmaktadır. Bireysel ve çift seanslarına devam etmektedir.
Sosyal Sorumluluk Projelerine Katılıyor
Aile Terapisi Anksiyete Boşanma Depresyon Evlilik sorunları Filial Terapi İlişki ve duygusal sorunlar Kaygı Manevi kriz Online Terapi