Beck Depresyon Ölçeği

• 15 Mayıs 2021

Depresyon toplum içerisinde oranı giderek artan bir ivme izlemektedir. En kısa tabir ile üzüntü ve mutsuzluk hali olarak ifade edilebilir. İnsanlar yaşadıkları zorlukları tam olarak atlatamayarak depresyona girebilirler. Bu durumda hayattan zevk almayan ve her şey ters gidiyormuş gibi hissiyata kapılabilirler. Depresyon ve mutsuzluk birbirine paralel kavramlardır. Yani birisi varsa diğeri de vardır. Birisi arttığında diğeri de artar, birisi azaldığında diğeri de azalır.

Depresyon Teşhisi ve Beck Depresyon Ölçeği

Depresyon hali kişiler üzerinde benzer etkiler gösterse de her bireyin özgün olduğunu ve aynı belirtileri göstermeyeceğini unutmamak gerekiyor. Mutsuzluk yani depresyon üzerine yapılan pek çok çalışma bulunmasına rağmen tanı koyma konusunda en çok tercih edilen Beck Depresyon Ölçeği'dir. Beck depresyon ölçeği 21 sorudan oluşmaktadır. Bu sorular bugün, dün ve yakın bir zaman aralığı baz alınarak yanıtlanır. Bu yanıtlar değerlendirildiğinde sonuçlara göre kişiye depresyon teşhisi konulabilir. Beck Depresyon Ölçeği testimizi hemen çözmek için buraya tıklayın.

Beck depresyon ölçeği online olarak çözülebildiği gibi alanında uzman bir psikolog tarafından da uygulanabilir. Uygulama öncesinde kişiye test hakkında bilgiler verilmeli ve yönergeler açıklanmalıdır. Testin sonucu yine alanında uzman bir psikolog tarafından değerlendirilmelidir. Online olarak çözülen testler tıbbı olarak teşhis özelliği taşımasa da kişiye fikir vermesi açısından önemlidir. Beck depresyon ölçeği depresyon ve mutsuzluk alanında sıklıkla yapılan testler arasında yer almaktadır.

Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Beck depresyon ölçeği sonuçlarının alanında uzman bir psikolog tarafından değerlendirilmesi sonucunda depresyon teşhisi konulan kişilerde görülen belirtilerin benzer olduğu söylenebilir. Belirtilerin tamamının aynı anda ortaya çıkması veya hepsinin bulunması mümkün olmayabilir. Bu belirtilerden bazıları şunlardır;

• Ani mod değişimleri

• Kendini değersiz hissetme

• Beslenme alışkanlıklarının bozulması ve zayıflama

• Yüksek kaygı

• Uyku problemleri

• Sürekli düşünme hali

• Hayattan keyif alamama

• Bir konuya odaklanmada zorluk yaşama

Depresyon ile Mücadele Nasıl Olmalıdır?

Depresyon tedavisi süreci alanında uzman bir psikiyatrist veya psikolog tarafından sürdürülebilir. Tedavi yöntemi ve dozu kişinin depresyon düzeyine veya tedaviye yanıt verme düzeyine göre değişkenlik gösterebilir. Psikoterapi yöntemi tercih edilebilir. Bu yöntem ile danışan katıldığı seanslarla kendisini ifade eder. Terapi seansları yüz yüze yapılabileceği gibi internet üzerinden online terapi şekinde de yapılabilir. Psikolog tarafından destek sağlanarak sürecin giderek hafifletilmesi ve depresyonun ortadan kaldırılması hedeflenir. Online terapiyi ayrıntılı olarak ele aldığımız makalemizi buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Hemen görüşmeye başlamak için buraya tıklayabilirsiniz.